REGULAMIN
projektu pn.: Uniwersytet Młodego Odkrywcy
Rozdział I.
Przepisy ogólne
§ 1.
Przez użyte w niniejszym Regulaminie określenia należy rozumieć:
- AJP – Akademia im. Jakuba z Paradyża,
- Statut – Statutu Akademii im. Jakuba z Paradyża,
- Projekt – projekt pn.: Uniwersytet Młodego Odkrywcy,
- Regulamin – Regulamin projektu pn.: Uniwersytet Młodego Odkrywcy,
- Ośrodek – Ośrodek Edukacyjny Czym skorupka za młody,
- Uczestnicy – dzieci w wieku wczesnoszkolnym biorący udział w Projekcie,
- Asystent – student kierunku studiów pedagogika prowadzonego w AJP odbywający w Ośrodku zajęcia praktyczne.
§ 2.
- Projekt finansowany jest ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju,
- Koordynację i realizację projektu powierza się koordynatorowi projektu,
- Zajęcia w ramach Projektu odbywają się w siedzibie Ośrodka przy ul. Fryderyka Chopina 52, budynek nr 8, piętro I, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
Rozdział II
Cele i zadania Projektu
§ 3.
- Głównym założeniem Projektu jest organizacja dodatkowych, bezpłatnych zajęć edukacyjnych, rozbudzających pasję dzieci naukami ścisłymi, umiejętne jej rozwijanie,
a także wspieranie indywidualizacji procesu dydaktycznego w duchu podmiotowości wyrażającej się w samodzielnym działaniu uczniów opartym na dociekaniu naukowym. - Ośrodek AJP organizuje zajęcia edukacyjne dla dzieci. Zajęcia edukacyjne organizowane
w ramach Projektu realizowane są w cyklu semestralnym. - Celem nadrzędnym Projektu jest rozbudzanie zainteresowań poznawczych Uczestników Projektu naukami ścisłymi z wykorzystaniem nauczania opartego na osobistym doświadczaniu, testowaniu i eksperymentowaniu przez dzieci zgodnym z zasadami naukowymi.
- Cele szczegółowe:
- umożliwienie Uczestnikom aktywnego udziału w poznawaniu świata poprzez wdrożenie postawy badacza charakteryzującej się ciekawością, osobistym zaangażowaniem i twórczością, jak również inspirowanie Uczestników do kreatywnego myślenia, rozwijania talentów, a także pasji do nauki,
- zapoznanie Uczestników z ogólną charakterystyką środowiska akademickiego, zaciekawienie panującymi regułami i zasadami studiowania, jak również zaprezentowanie uczelni wyższej jako miejsca przyjaznego i otwartego dla wszystkich,
- propagowanie idei innowacyjności w zawodzie nauczyciela wśród studentów studiów pierwszego i drugiego stopnia na kierunku pedagogika poprzez realizację dodatkowych działań praktycznych w trakcie realizacji Projektu, podczas których studenci mają szansę wzbogać, rozszerzać i dopełniać nabywane w toku studiów kompetencje pedagogiczne, niezbędne w profesji nauczycielskiej,
- integracja lokalnej społeczności wokół propagowania działań Ośrodka poprzez nawiązanie współpracy z dyrektorami szkół podstawowych, uczniów klas 1-3
i ich rodzicami, delegującymi na pozaszkolne zajęcia w ramach Projektu. - Zajęcia, o których mowa w ust. 2, organizuje się w formie warsztatów, laboratoriów
i mini wykładów, prowadzonych przez nauczycieli akademickich AJP oraz innych zaproszonych specjalistów z nauk ścisłych.
Rozdział III.
Uczestnicy Projektu
§ 4.
- Uczestnikiem Projektu może zostać każde dziecko w wieku 7-10 lat.
- Uczestników Projektu we wszystkich sprawach związanych z projektem, reprezentują przedstawiciele ustawowi (rodzic/opiekun) lub dyrektorzy szkół podstawowych.
- Uczestnicy Projektu otrzymują indeks, teczkę naukowca, identyfikator imienny, koszulkę z logo AJP i są zobowiązani do posiadania ich podczas zajęć.
- Uczestnicy Projektu po zakończonych zajęć edukacyjnych, o których mowa w § 3, otrzymują dyplom ich ukończenia.
- Indeks i dyplom ukończenia zajęć edukacyjnych, o których mowa w § 3, mają charakter symboliczny i nie są dokumentami urzędowymi wydawanymi przez AJP.
Rozdział IV.
Organizacja Projektu
§ 7.
- Projektem kieruje koordynator projektu, którego powołuje i odwołuje Rektor AJP.
§ 8.
- Ośrodek komunikuje się z przedstawicielami ustawowymi Uczestników lub dyrektorem szkoły zgłoszonej grupy Uczestników poprzez Internet, za pośrednictwem poczty elektronicznej, a w razie nagłej sytuacji drogą telefoniczną.
- Zajęcia edukacyjne, o których mowa w § 3, kończą się absolutorium, podczas którego wręczone zostają dyplomy ukończenia zajęć edukacyjnych Uczestnikom Projektu.
- Projekt zakłada przeprowadzenie 40 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych dla maksymalnie 20-osobowej grupy. Oznacza to, że każdy Uczestnik Projektu będzie brał udział w cyklicznych dziesięciu 40-minutowych zajęciach edukacyjnych.
§ 9.
- Ramowy plan zajęć edukacyjnych, o których mowa w § 3, oraz inne szczegółowe informacje są udostępniane na stronie internetowej AJP pod adresem www.ajp.edu.pl,
w zakładce: Projekt pn.: Akademia Małego Naukowca realizowany przez Ośrodek Edukacyjny Czym skorupka za młodu. - Opisy zajęć edukacyjnych, fotografie, filmy, transmisje on-line ze spotkań oraz inne treści wykorzystywane w sieci Internetu znajdują się na stronie internetowej AJP.
- Dyrektorzy szkół podstawowych, nauczyciele/opiekunowie szkolni, przedstawiciele ustawowi Uczestnika Projektu, akceptując niniejszy regulamin, wyrażają zgodę na dokumentowanie zajęć edukacyjnych, w których bierze udział Uczestnik Projektu
w postaci filmów lub zdjęć i prezentację ich w sieci Internetu oraz na transmitowanie ich on-line. - Ośrodek w ramach Projektu ma prawo wykorzystywać materiały, o których mowa
w ust. 3, w celach promocyjnych we wszystkich rodzajach mediów, w szczególności
w sieci Internetu. - Dyrektorzy szkół podstawowych, nauczyciele/opiekunowie szkolni, przedstawiciele ustawowi Uczestników Projektu zobowiązani są do śledzenia na bieżąco informacji publikowanych na stronie internetowej AJP w zakładce Projektu, o którym mowa
w ust. 1.
§ 10.
- Nauczyciele/opiekunowie szkolni lub przedstawiciele ustawowi Uczestników Projektu zobowiązani są do dostarczenia, podczas pierwszych zajęć edukacyjnych, własnoręcznie podpisanych formularzy określających obowiązki stron wynikające z opieki nad dzieckiem oraz zgody na publikacje wizerunku dziecka zarejestrowanego podczas zajęć edukacyjnych realizowanych w ramach Projektu.
- Wzór formularzy stanowią załączniki nr 1, nr 2 i nr 3 do Regulaminu.
- Słuchacze powinni przybyć na zajęcia 15 minut wcześniej i zachowywać się zgodnie
z zasadami obowiązującymi w szkole. Są zobowiązani do stosowania się do poleceń prowadzących (koordynatorów) zajęcia edukacyjne. - Nauczyciele/opiekunowie szkolni lub przedstawiciele ustawowi Uczestnika Projektu
po przyprowadzeniu Uczestnika na zajęcia edukacyjne udają się do sekretariatu Ośrodka w celu podpisania listy obecności, Uczestnik zaś udaje się do szatni Ośrodka, gdzie pozostawia okrycie wierzchnie, zmienia obuwie, zakłada koszulkę z logo AJP oraz przypina identyfikator. - Ośrodek zobowiązuje się do zapewnienia kadry posiadającej odpowiednie przygotowanie merytoryczne do prowadzenia zajęcia edukacyjne oraz sprawowania opieki administracyjnej podczas trwania spotkań.
- Nauczyciele/opiekunowie szkolni oraz przedstawiciele ustawowi Uczestnika Projektu ponoszą odpowiedzialność za opiekę nad dzieckiem.
- Szkoła podstawowa zobowiązuje się do oddelegowania na zajęcia dwóch nauczycieli/opiekunów szkolnych. Podczas zajęć nauczyciele/wychowawcy szkolni biorą udział w zajęciach, czyli nie opuszczają siedziby Ośrodka. Są zobowiązani są do osobistego przyprowadzenia dziecka na zajęcia, jak i odbierania go po ich zakończeniu.
- W przypadku skierowania Uczestnika na zajęcia edukacyjne realizowane w ramach Projektu bezpośrednio przez przedstawicieli ustawowych Uczestnika (bez nawiązania współpracy z daną szkołą podstawową), przedstawiciele ustawowi zobowiązani są
do osobistego przyprowadzania i odbierania Uczestnika, przed rozpoczęciem i po zakończeniu zajęć edukacyjnych. Przedstawiciele ustawowi nie biorą udziału
w zajęciach edukacyjnych. W trakcie odbywania zajęć edukacyjnych przedstawiciele ustawowi powinni pozostać w budynku Ośrodka do czasu zakończenia spotkania. - W trakcie realizacji zajęć edukacyjnych Asystenci nie mogą samowolnie opuszczać pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia edukacyjne.
- Uczestnik Projektu opuszcza pomieszczenia, o których mowa w ust. 9, wyłącznie
w towarzystwie przydzielonego mu Asystenta. - Po zakończonym spotkaniu, w sytuacjach o których mowa w ust. 7-8, Uczestnicy Projektu odbierani są przez nauczycieli/opiekunów szkolnych lub przedstawicieli ustawowych Uczestnika z budynku, w którym odbywały się zajęcia edukacyjne.
- Ośrodek nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia i wypadki, które mogą mieć miejsce przed, w trakcie i po zakończeniu zajęć edukacyjnych, jak również nie ponoszą odpowiedzialności za Uczestników pozostawione bez opieki po zakończonym spotkaniu. Organizator nie ubezpiecza Uczestników biorących udział w zajęciach edukacyjnych realizowanych w ramach Projektu.
- Koordynator projektu może skreślić Uczestnika z listy biorących udział w Projekcie
w przypadku naruszania przez Uczestnika lub jego przedstawiciela ustawowego ustalonych zasad postępowania.
§ 11.
- Ośrodek zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć edukacyjnych i ich realizacji w innym ustalonym przez AJP terminie.
- AJP zobowiązuje się do niezwłocznego informowania Uczestników o odwołaniu zajęć edukacyjnych za pośrednictwem strony internetowej AJP i poczty elektronicznej.
Rozdział V.
Rekrutacja
§ 12.
- Rekrutacja Uczestników do Projektu prowadzona jest:
- w semestrze zimowym od września do wyczerpania miejsc lub ogłoszenia zamknięcia rekrutacji.
- w semestrze letnim od lutego do wyczerpania miejsc lub ogłoszenia zamknięcia rekrutacji.
- Warunkiem uczestnictwa w Programie jest:
- zgłoszenie dziecka przez przedstawicieli ustawowych lub grupy dzieci przez dyrektora szkoły podstawowej poprzez wypełnienie formularza udziału
w Programie, który jest dostępny na stronie AJP, - podpisanie przez przedstawicieli ustawowych dziecka lub dyrektora szkoły podstawowej grupy dzieci, oświadczenia określającego obowiązki stron wynikające z opieki nad dziećmi. Oświadczenie jest załącznikiem do niniejszego regulaminu i należy je dostarczyć przed pierwszymi zajęciami.
- zgłoszenie dziecka przez przedstawicieli ustawowych lub grupy dzieci przez dyrektora szkoły podstawowej poprzez wypełnienie formularza udziału
- Rekrutacja na zajęcie edukacyjne realizowane w ramach Programu trwa do wypełnienia wolnych miejsc, a o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
- Informacja zwrotna o wpisaniu na listę Uczestników Projektu jest przesyłana za pośrednictwem sieci Internetu na adres poczty elektronicznej przedstawicieli ustawowych lub dyrektora szkoły podstawowej, zgłaszających udział dziecka
w zajęciach. - Dzieci, które nie zostały zakwalifikowane na zajęcia z powodu wyczerpania limitu miejsc, wpisuje się na listę rezerwową.
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach edukacyjnych realizowanych w ramach Projektu, zwalniane miejsca proponuje się przedstawicielom ustawowym dzieci lub dyrektorom szkół podstawowych, znajdujących się na liście rezerwowej – według kolejności zapisanej na tej liście.
Rozdział VI.
Rezygnacja i skreślenie z listy biorących udział w Projekcie
§ 13.
Rezygnacja z udziału w zajęciach edukacyjnych prowadzonych w ramach projektu wnoszona jest na piśmie do koordynatora projektu.
Rozdział VII.
Przetwarzanie danych osobowych
§ 14.
- Rekrutacja na zajęcie edukacyjne realizowane w ramach Programu odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej i formularzy zapisu zamieszczonych na stronie internetowej AJP.
- Przedstawiciele ustawowi zgłaszający dziecko lub dyrektorzy szkół podstawowych zgłaszający grupę dzieci na zajęcie edukacyjne realizowane w ramach Programu wypełnia formularz zapisu znajdujący się na stronie internetowej AJP, wyrażając tym samym zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich oraz dziecka danych osobowych przez Ośrodek, w celu organizacji Projektu.
- Dane osobowe obejmować będą:
- dane przedstawicieli ustawowych (imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy),
- dane dziecka (imię i nazwisko, rok urodzenia, adres zamieszkania),
- dane szkoły podstawowej (nazwa szkoły podstawowej, adres szkoły, adres poczty elektronicznej, imię i nazwisko dyrektora szkoły podstawowej, imiona
i nazwiska nauczycieli/opiekunów szkolnych, numer telefonu do szkoły, numery telefonów do nauczycieli/opiekunów szkolnych, imiona i nazwiska uczniów zgłoszonej grupy szkolnej). - Do praw i obowiązków Ośrodka związanych z gromadzeniem i przetwarzaniem danych osobowych stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922). Przedstawicielom ustawowym każdego Uczestnika przysługuje prawo dostępu do danych osobowych Uczestnika oraz prawo ich poprawiania lub żądania ich usunięcia.
- Zgłoszenie wniosku o usunięcie przez Ośrodek danych podawanych w formularzu rejestracyjnym, powoduje, iż dalsze uczestnictwo w Projekcie jest niemożliwe
i w związku z tym równoważne jest z rezygnacją z udziału w zajęciach edukacyjnych. - Przedstawiciele ustawowi Uczestnika Projektu wyrażają ponadto zgodę na otrzymywanie informacji dotyczących Projektu (informacji handlowych) drogą elektroniczną, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1030 ze zm.), na podany/-e w formularzu zgłoszeniowym adres/-y poczty elektronicznej.
- Administratorem bazy danych osobowych Uczestników jest Ośrodek.
Rozdział VIII.
Postanowienia końcowe
§ 15.
- Przystępując do udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych w ramach Projektu Uczestnicy oraz ich przedstawiciele ustawowi lub dyrektorzy szkół podstawowych zobowiązani są stosować się do wszelkich informacji zamieszczanych przez Ośrodek
na stronie internetowej AJP, co jest równoznaczne z ich akceptacją. - Wypełnienie i przesłanie przez przedstawicieli ustawowych dziecka lub dyrektorów szkół podstawowych formularza rejestracji oznacza potwierdzenie znajomości treści niniejszego Regulaminu oraz jego pełną akceptację.
- Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, co ogłaszać będzie każdorazowo na stronie internetowej AJP.